Producătorul auto Dacia este afectat, în această perioadă, de o scădere drastică a vânzărilor pe principalele pieţe europene: Italia, Germania, Marea Britanie şi Polonia.
Spre exemplu, în septembrie, în Italia vânzările Dacia au scăzut cu 34% faţă de aceeaşi lună din 2017. În Germania, vânzările au picat cu 50%.
Conform profit.ro, asta înseamnă că multe din motoarele vechi nu mai fac față normelor de poluare în vigoare. Și de aici s-au produs cele două efecte: înmatriculări masive în avans și dispariția unor modele de pe piață.
Astfel, toate versiunile de motorizare care nu au mai îndeplinit normele de emisii sau care nu au fost încă omologate au ieșit din oferta dealerilor. Potențialii cumpărători au renunțat sau au amânat, prin urmare, decizia de cumpărare.
La Dacia, atât motoarele diesel, cât și cele pe benzină au dispărut, iar versiunile înlocuitoare vor fi lansate abia în lunile care urmează.
Potrivit sursei citate, e de aşteptat ca efectele WLTP să se mai producă încă două-trei luni.