Platforma Facebook este mult mai sigură acum decât a fost în 2016 pentru combaterea interferenţelor electorale, dar nu poate garanta că site-ul nu va fi folosit pentru a submina alegerile pentru Parlamentul European din mai, a declarat marţi directorul executiv Mark Zuckerberg, relatează b1.
„Cu siguranţă am făcut multe progrese … Dar nu, nu cred că cineva poate garanta într-o lume în care aveţi state naţionale care încearcă să intervină în alegeri, nu există niciun lucru pe care să-l putem face şi să spunem, bine, acum am rezolvat problema”, a declarat Zuckerberg, într-un interviu acordat postului naţional irlandez de televiziune RTE.
Facebook a anunțat că are resursele și personalul necesar pentru a proteja votul de la europarlamentarele din 26 mai. Afirmația a fost făcută în contextul în care compania a fost pedepsită de când ofiţerii ruşi au folosit-o, alături de alte mijloace social media, pentru a influenţa alegerile care l-au adus în mod surprinzător pe Donald Trump la putere în SUA.
„Aceasta este o cursă a înarmării în curs de desfăşurare în care ne consolidăm constant sistemele de securitate, iar aceste guverne sofisticate îşi dezvoltă şi tactica. Aici, în UE pentru viitoarele alegeri, aducem întreaga gamă de strategii şi instrumente care au funcţionat foarte bine în multe alegeri importante până acum, aşa că am multă încredere”, a spus directorul executiv al Facebook.
Zuckerberg a spus că au fost multe alegeri importante în 2016 care au fost relativ curate şi care au demonstrat că sistemele de securitate cibernetică pe care le-a construit pentru a proteja integritatea acestora au funcţionat.
Publicația reamintește că agenţiile americane de informaţii au ajuns la concluzia că Rusia a întreprins o operaţiune de dezinformare şi hacking pentru a submina procesul democratic american şi nu numai. Moscova neagă interferenţa în alegerile din 2016 din SUA.
Sub presiunea autorităţilor de reglementare din UE de a face mai mult pentru a proteja împotriva imixtiunilor externe în viitoarele alegeri legislative din luna mai, Facebook şi-a întărit săptămâna trecută regulile privind publicitatea politică în Europa, relatează b1.