Mulți părinți a căror copii urmează să susțină Evaluarea Națională se întreabă dacă meditațiile îl ajută pe elev să înțeleagă mai bine noțiunile din programa de examen. În acest articol, discutăm despre importanța pregătirii în particular pentru elevii din ciclul gimnazial.
Abordare personalizată și ritm de predare adaptat la nevoile elevului
De cele mai multe ori, într-o sală de clasă sunt peste 20 de elevi, iar asta nu este neapărat benefic pentru copii. Fiecare elev este unic, unii învățând mai repede, pe când alții au nevoie de mai mult timp să proceseze informațiile. Când lucrează cu o clasă numeroasă, profesorii nu pot să răspundă nevoilor fiecărui elev în parte și trebuie să mențină un ritm de predare care nu funcționează pentru toți școlarii. La meditații, însă, atenția profesorului este îndreptată exclusiv către elevul sau grupul restrâns de elevi cu care acesta lucrează și își poate adapta stilul de predare în funcție de nevoile și nivelul acestora.
Mai puțini factori perturbatori
Atmosfera dintr-o clasă numeroasă poate distrage cu ușurință atenția elevilor, împieidicându-i pe aceștia să-și folosească eficient timpul. Din moment ce orele de pregătire în particular au loc într-un spațiu liniștit, șansele că școlarul să fie distrat sunt reduse considerabil. Profesorii își îndreaptă atenția exclusiv asupra elevilor care participă la orele de pregătire, iar elevii se pot concentra în totalitate pe lecțiile predate.
Informații suplimentare
Din moment ce un profesor care lucrează separat cu câte un elev sau un grup restrâns de elevi își pliază modul de predare în funcție de nevoile școlarilor, acesta poate să prezinte materiale suplimentare cu scopul de a-i ajuta pe copii să înțeleagă mai bine materia. Astfel, interesul elevului pentru subiectul respectiv este menținut ridicat. De aceea, este recomandat să-i pregătești copilului un ghiozdan special (găsești numeroase modele de ghiozdane originale Herlitz) pentru materialele suplimentare pe care le va folosi la meditații.
Sporirea încrederii și a stimei de sine
Abordarea personalizată a profesorilor care predau ore în particular poate ajuta elevii să devină mai încrezători în cunoștințele lor, iar asta poate avea un efect benefic pentru stima lor de sine. Prin urmare, copiii pot deveni mai activi la clasă.
Motivație intrinsecă crescută
Dacă profesorul cu care copilul face meditații poate personaliza modul de predare și mediul de studiu în funcție de nevoile elevului și găsi metode de a face o materie relevantă și aplicabilă în viața de zi cu zi, acesta poate spori motivația intrinsecă de a învăța a copilului. Motivația intrinsecă are efecte pozitive atât pe termen lung, cât și pe termen scurt, contribuind la mărirea șanselor de obținere a unor rezultate mai bune la examen.
Motivele pentru care elevii din ciclul gimnazial fac pregătire în particular sunt numeroase: aceștia nu fac față materiilor mai dificile, părinții consideră că ceea ce învață la școală nu este suficient, ori vor să-i pregătească mai bine pentru Evaluarea Națională. Dacă meditațiile sunt în beneficiul elevului este stabilit de fiecare părinte și copil în parte și diferă de la caz la caz.