Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Cumpărăturile anului 2030
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

Cumpărăturile anului 2030

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 15 decembrie 2021
Distribuie

Mall-ul hibrid și zece lucruri cu care ne vom obișnui în următorul deceniu, conform Ericsson ConsumerLab

  • O experiență hibridă digital-real va deveni noul normal al ”mersului la cumpărături” în următorii zece ani
  • Magazinul va fi un spațiu de experiențe expansive, conectate și interacțiuni sociale, totul mai aproape de casă decât acum
  • Ochelari de realitate augmentată (AR) sau virtuală (VR) utilizați în interior sau exterior, costume cu feedback fizic și mănuși care redau tactilitatea ar putea fi parte din „echipamentul” cumpărătorilor în 2030

Spațiul comercial va deveni un mix între tehnologie, conectivitate și amenajări reale pentru a extinde experiența de retail – cel puțin aceasta este așteptarea publicului consumator, conform concluziilor din cea mai recentă ediție a raportului Ten Hot Consumer Trends, realizat de Ericsson (NASDAQ: ERIC).

Ediția din decembrie 2021 (a 11-a ediție) a raportului analizează opiniile utilizatorilor de noi tehnologii (early adopters) și estimările acestora pentru anul 2030, precum și așteptările lor privind experiențele de cumpărături ale viitorului într-un centru comercial fictiv: „Everyspace Plaza”. Concluziile studiului sunt reprezentative pentru un număr de 57 de milioane de consumatori de acest tip, la nivel global.

Mai exact, participanții au fost rugați să evalueze 15 noi experiențe descrise ca existând în cadrul unui mall, care extind procesul „fizic” al cumpărăturilor cu ajutorul tehnologiei. Aproape 4 din 5 respondenți consideră că toate cele 15 concepte testate vor deveni realitate, sub o formă sau alta, până în anul 2030.

Magnus Frodigh, Head of Research în cadrul companiei Ericsson, declară: „La nivelul centrelor comerciale, implementarea conectivității de latență mică ar putea fi controlată mai ușor, iar utilizatorii ar putea avea acces mai devreme la tehnologiile avansate. Dispozitivele XR (eXtended Reality – realitate extinsă, AR și VR) ar putea fi folosite în centrele comerciale, făcând astfel posibilă lansarea de aplicații personalizate pentru consumatori prin intermediul unor rețele dedicate spațiului”.

Dr. Michael Björn, Head of Research Agenda în cadrul Ericsson Consumer & Industry Lab, care a coordonat și realizarea celor 10 ediții precedente ale acestui raport, afirmă: „Pe de o parte, poate fi dificil să ne imaginăm că, până în anul 2030, echipamentele tehnologice scumpe (precum ochelari AR, sau VR, costume cu feedback fizic, mănuși cu funcție tactilă și multe altele) vor fi disponibile pe scară largă unui număr mare de consumatori. Pe de altă parte, dacă astfel de echipamente ar putea fi folosite temporar, la costuri mai mici, experiența cumpărătorilor din centrele comerciale ar putea fi îmbunătățită considerabil”.

„De fapt, 35% dintre consumatorii care au luat parte la studiu consideră că este mai probabil să folosească inițial tehnologiile de ultimă generație în mall-uri, mai degrabă decât a le deține acasă, în timp ce doar 14% nu sunt de acord cu acest lucru. De-a lungul timpului, mall-urile au devenit centre de focalizare a noilor tehnologii – în cinematografe, săli de concerte sau săli de jocuri electronice, de exemplu, și cel mai probabil, vor continua să joace acest rol„, a adăugat Dr. Michael Björn.

Cele zece tendințe tehnologice descrise în raport sunt:

Sala de spectacole interactivă

Putem fi atât actori, cât și spectatori, iar experiența poate fi diferită pentru fiecare dintre noi. Aproape 8 din 10 consumatori își imaginează săli de evenimente în care artiștii pot să susțină spectacole de la distanță, prin intermediul tehnologiei, simulând prezența fizică.

Salonul de frumusețe digital

- Publicitate -

Mulți dintre noi evităm – de multe ori pe bună dreptate – chirurgia estetică, dar pe măsură ce prezența noastră digitală va deveni din ce în ce mai importantă, 7 din 10 consumatori estimează că saloanele de înfrumusețare dedicate ”look-ului virtual” necesar unei vieți bazate mai mult pe teleprezență, vor fi amplasate în mall-uri, în viitorul apropiat.

Croitoria meta-reală

Atât noi cât și reprezentările noastre virtuale (în jocuri, social media sau realități extinse) vor avea nevoie de haine care să ne reprezinte. Croitorii viitorului vor livra îmbrăcăminte digitală, dar și haine reale folosind noi tehnologii care pot controla impermeabilitatea sau performanțele termice ale țesăturilor.

Piscina antigravitație

Mulți dintre noi visează la explorarea unor noi lumi, posibile sau abstracte, iar două treimi dintre consumatori cred că vor exista piscine unde vei putea utiliza subacvatic o cască VR legată și la o sursă de oxigen, simulând zborul sau spații de gravitație diferită.

Sala de fitness hibridă

Sănătatea mintală și fizică se află într-o legătură strânsă, depind una de cealaltă și 7 din 10 consumatori preconizează că în viitor vor exista spaţii multi-senzoriale destinate relaxării și îmbunătățirii stării psihice, care vor utiliza elemente și / sau instrumente de AR sau VR în combinație cu aparatele de fitness ca benzile de alergare sau bicicletele staționare.

Fabrica de dorințe

Evoluția tehnologiei de imprimare 3D va duce la mini-manufacturi automate care vor putea realiza pe loc produse proiectate sau adaptate de client (folosind tehnici de design și vizualizare AR / VR). Aceleași instalații poate vor putea fi folosite și pentru reciclarea obiectelor vechi, contribuind la circularitatea producției.

Restaurantul de la Intersecția Universului

O întrevedere digitală poate depăși obstacole legate de distanță sau timp. Aproape jumătate dintre consumatori își doresc să aibă posibilitatea de a vizita restaurante pentru a lua masa, virtual, împreună cu prieteni din alte restaurante, de oriunde din lume.

Magazinul fără capăt

„Probatul în magazin” poate deveni un concept complet nou cu ajutorul tehnologiilor VR sau AR – de la haine până la o nouă canapea. Trei sferturi dintre consumatori își doresc să poată proba haine virtuale, sau să poată proiecta o reprezentare a locuințelor lor în interiorul magazinelor pentru a vizualiza „în context” produse noi.

Multiplex-ul medical

Ne-am obișnuit ca totul să se întâmple rapid și nu ne place să așteptăm, mai ales atunci când vine vorba de sănătate. În acest context, 77% dintre consumatori anticipează că, în viitor, în mall-uri vor exista și centre medicale cu sisteme de scanare bazate pe inteligență artificială, care vor oferi aproape în timp real informații despre starea de sănătate. Sistemul se poate extinde prin conectarea atât la dispozitivele de sănătate proprii (tracker, cântar inteligent), dar și prin dezvoltarea unei farmacii automate care ne poate prescrie și livra produsele de sănătate necesare.

Parcul Natural+

Limitarea mobilității în contextul protejării mediului dar și al schimbărilor climatice s-ar putea să aibă ca rezultat o reducere a accesului nostru la spații naturale. Recreerea hibridă a acestora – prin spații organice, experiențe tehnologice (o grădină zoo sau o pădure virtuale, de exemplu) sau hibride (parcuri automatizate a căror spațiu se reconfigurează periodic) e considerată necesară de peste 70% dintre respondenți.

Metodologie

Raportul se bazează pe activitățile globale de cercetare derulate de Ericsson ConsumerLab, timp de peste un sfert de secol. De asemenea, raportul are la bază datele rezultate dintr-un sondaj online realizat în lunile octombrie și noiembrie ale anului curent la nivelul utilizatorilor de noi tehnologii AR, VR și a asistenților digitali, aflaţi în 14 orașe din întreaga lume: Delhi, Dublin, Jakarta, Johannesburg, Londra, Mexico City, Moscova, New York, San Francisco, São Paulo, Shanghai, Stockholm, Sydney și Tokyo.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Portofoliul de active administrate a crescut cu 28% în acest an
Articolul următor Vodafone scoate la licitație primul SMS din lume în format NFT
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Câteva ore la Florenţa
Cultură și Educație
 „Spiderman”, noul kit de phishing care vizează clienții băncilor europene
IT
Google lansează un patch de urgență pentru o vulnerabilitate zero-day din Chrome exploatată activ
IT

RSS Știri Financiare

  • Luca, Petru și Matei domină piața patiseriilor și simigeriilor
  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta

Citește și

Actualitate

Procesiune în cinstea Sfântului Papă Ioan Paul al II-lea pe străzile Capitalei

2 minute
Actualitate

Vara 2022 – Creșteri importante ale cererilor pentru biciclete, triciclete și rulote

4 minute

Primăria Sectorului 2 a continuat ridicarea deşeurilor de la populaţie

1 minute
Actualitate

Peste 2.800 de refugiați ucraineni au primit asistență în Centrul de Coordonare a Refugiaților din Cluj

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?