Magda Dragu (gds.ro)
Dacia a prezentat versiunea restilizată a mașinii electrice de oraș Spring la care planșa de bord este complet nouă, iar la interior se găsește mai multă tehnologie. Autonomia promisă este mai mare de 220 km.
Comenzile pentru noul Spring se vor deschide în primăvara anului 2024. Lansarea pe piață este programată pentru vara acestui an, potrivit hotnews.ro.
Autonomia promisă este de peste 220 km pentru toate versiunile (omologare în curs), „mai mult decât suficientă pentru șoferii cu trasee cotidiene de 37 km pe zi” (conform datelor colectate de Dacia prin intermediul sistemelor conectate la bordul vehiculului).
Consumul de energie promis este de sub 14,6 kWh/100 km
Bateria este de 26,8 kWh. Consumul de energie promis este de sub 14,6 kWh/100 km. Mașina este echipată standard cu un încărcător de curent alternativ de 7 kW care permite încărcarea bateriei la o priză casnică de la 20% la 100% în mai puțin de 11 ore sau în doar 4 ore cu ajutorul unui „wall box” de 7 kW. Opțional, este disponibil un încărcător de curent continuu de 30 kW, care asigură încărcarea rapidă de la 20% la 80% în doar 45 de minute.
Spring rămâne cel mai mic model al gamei
Spring, cu ai săi 3,70 m lungime, rămâne cel mai mic model al gamei (Sandero are 4,09 m lungime), dar partea bună ține de manevrabilitatea ușoară.
Precum în cazul celorlalte modele ale mărcii, o versiune intermediară, „Expression” a fost intercalată între versiunile Essential și Extreme.
Dacia a lansat Spring – prima sa mașină electrică – în 2021, iar de atunci au fost înmatriculate 140.000 de exemplare, dintre care peste 15.000 în România.
Noul Spring are de acum motorul de 65 CP/48 kW pe o gamă mai largă de versiuni
Noul Spring are de acum motorul de 65 CP/48 kW pe o gamă mai largă de versiuni. Acesta este disponibil atât pe nivelul de echipare Expression, cât și pe versiunea Extreme. În ceea ce privește motorizarea de 45 CP, aceasta este disponibilă atât pe versiunea Essential, cât și pe versiunea Expression.
Compania spune că Spring este singurul automobil electric care cântărește mai puțin de o tonă (984 kg), iar datorită greutății sale reduse, noul Spring consumă mai puțină energie și beneficiază astfel de o autonomie sporită, fiind totodată mai eficient, spun cei de la Dacia. Greutatea a crescut cu 6 kg față de varianta din 2020.
Noul Spring este disponibil într-o gamă de șase nuanțe, inclusiv cele cu denumirile comerciale „Beige Safari” și „Brick Red”.
Dacia spune că noul Spring are „un design complet nou”
„Noul Spring adoptă noile elemente de design inaugurate de cea de-a treia generație a modelului Duster. Modelul are „un aspect mai robust”, iar interiorul a fost complet refăcut. Pavilionul este singura componentă a caroseriei păstrată de la generația anterioară, spune compania.
Dacia spune că mașina are „spațiu de depozitare interior excepțional pentru segmentul său”.
„Spring dispune acum de un tablou de bord digital de 7”, color, care poate fi personalizat, disponibil pe toate nivelele de echipare, și de un ecran central de 10” pentru versiunile superioare. Paleta de culori și materialele utilizate pentru interior au fost modernizate pentru a oferi o calitate superioară, dar cu o diversitate de opțiuni esențiale cu scopul de a controla costurile”, spune compania.
Da, ca sa cantareasca sub 1 tona Spring are niste roti subtiri ca de Matiz – cand mergi pe drum in spatele unui Spring te intrebi daca nu se rastoarna cand bate vantul mai tare…