ESX, sistemul digitalizat care încurajează mersul la sală prin acces la sute de săli cu un singur abonament, estimează anul acesta o creștere de cinci ori a numărului de abonamente vândute.
Românii nu mai merg doar la o singură sală așa cum se întampla în anii trecuți, ci aleg mai multe locații, în funcție de proximitate, tipurile de activități sportive, aparate și facilități.
Interesul românilor pentru a merge la sală a început să crească semnificativ după perioada de izolare din 2020.
Aceștia nu mai urmăresc doar activitatea în sine, vor să se încarce și cu energia oamenilor din jur, a grupurilor din sălile sportive, să schimbe mediul de acasă.
Mai mult, românii sunt mai motivați să facă mișcare când merg la o sală decât dacă fac sport acasă, spre deosebire de anii trecuți.
Cei mai importanți factori pentru români atunci când decid la ce club de fitness să meargă sunt: apropierea de casă sau locul de muncă, activitățile disponibile, calitatea serviciilor și prețul abonamentului.
Cât valorează piața de fitness din România
Piața de fitness din România, estimată la 500 de milioane euro, este încă imatură, deși de peste 5 ani are cea mai mare creștere din Europa.
Bulgaria atinge 650 milioane euro, Ungaria 750 milioane de euro, Polonia 1,1 miliarde euro, Franța, Spania, Italia aproape 3 miliarde euro, iar piețele din Anglia și Germania au ajuns la peste 5 miliarde euro.
Cele mai populare activități sportive rămân cele de fitness și cardio, în proporție de 70%, urmate de aerobic, yoga, dansuri, tenis de câmp, squash, escaladă, kickboxing, crossfit.