Piaţa de retail se schimbă de la un an la altul, tot mai multe companii începând să se îndrepte către experiențe de cumpărare care le permit rate de retenție uriașe și o interacțiune live cu consumatorul. Estimările arată că piața de live shopping va ajunge la o valoare de 35 de miliarde de dolari în SUA până în 2024, în timp ce în China va genera încasări de 480 de miliarde de dolari doar anul acesta. Statisticile şi previziunile în domeniu au fost analizate pe larg de cei peste 200 de lideri în marketing, advertising și business prezenți la cea de-a doua ediţie DigiCon.
Cele mai noi tehnologii în care investesc retailerii
“Cea mai nouă tendință din domeniu este livestream selling sau live shopping și presupune organizarea evenimentelor de shopping, în timp real, dându-le astfel companiilor oportunitatea de a creea conexiuni mai puternice cu consumatorii, de a-și crește audiențele prin parteneriatele cu influenceri în cadrul acestui tip de eveniment și, nu în ultimul rând, de a-și crește rata de conversie, în acest caz de achiziție, într-un mod foarte eficient. Trebuie să ne gândim că majoritatea giganților tech investesc deja masiv sau urmează să o facă în aplicații și platforme de live shopping, iar printre ei se numără Amazon prin Amazon Live, Google și Pinterest.”, spune Andrei Tiu, fondator Marketiu și organizator DigiCon
Augmented Reality Shopping este o altă experiență de shopping, ce le permite utilizatorilor să personalizeze și să încerce anumite produse. Clienţii pot vedea astfel în timp real, fără să se deplaseze, felul în care li se potriveşte sau nu un produs, atât ca mărime şi model, cât şi din punct de vedere al culorilor acestuia în raport cu nuanţa pielii sau a părului.
Strategia de business, impactul tehnologiilor disruptive precum Inteligență Artificială, Realitatea Augmentată, Blockchain și evoluția Mertaverse, dar și trendurile pentru 2023 din industria de digital au fost dezbătute pe larg la cea de-a doua ediţie a conferinţei de inovare DigiCon.
Unul dintre cele mai apreciate și atractive momente ale zilei a fost panel-ul axat pe Entertainment și Media organizat împreună cu Romanian Artists Agency. Roxana Alexandru, Ana-Maria Apostoiu, Virgil Ianțu și Andrei Lăcătuș (Shurubel) au dezbătut împreună cu Andrei Tiu evoluția parteneriatelor dintre branduri și celebrități, evoluția consumului TV în paralel cu creșterea consumului de conținut video pe Youtube, bune practici și povești din spatele celor mai de succes campanii de endorsement.
“A fost un eveniment cu totul special și foarte așteptat de către toți participanții. Am primit primii oaspeți chiar înainte de ora de deschidere a registration-ului, iar pe parcursul întregii zile s-a simțit în aer o energie aparte – o stare generală de bună dispoziție, curiozitate și entuziasm față de speakeri, dar și față de noile prietenii închegate chiar în acele momente.”, spune Andrei Tiu, fondator Marketiu și organizator DigiCon.
Conferința dedicată liderilor de marketing și top managementului a provocat audiența prin prezența unor experți de top precum Dragoș Nicolaescu, cu un portofoliu de peste 70 de companii, Doina Vîlceanu, Director de Marketing în cadrul ContentSpeed, Robert Tatoi, fondator Play Vertical și Andrei Tiu, fondator al Marketiu.