Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Piața muncii în 2023: schimbări influențate de pandemie
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Advertorial

Piața muncii în 2023: schimbări influențate de pandemie

Publyo
Autor Publyo
Publicat 17 martie 2023
Distribuie
angajat birou
sursă foto: shutterstock.com

În urma pandemiei, piața muncii a fost puternic afectată la nivel global, motiv pentru care, în 2023, ne confruntăm cu o realitate diferită față de cea de care am cunoscut-o cu câțiva ani în urmă. Iată principalele schimbări în piața muncii.

1.   Adoptarea modului de lucru de la distanță

Lucrul de la distanță a devenit tot mai popular în ultimii ani, pandemia reușind să accelereze și mai mult acest trend. Partea bună este că atât angajații, cât și angajatorii pot beneficia de anumite avantaje ale acestui mod de lucru. Iată câteva dintre acestea:

  • Flexibilitate – lucrul de la distanță oferă angajaților mai multă flexibilitate în gestionarea timpului și a vieții personale. Ei pot să-și organizeze programul de lucru în funcție de nevoile personale și familiale, fără să afecteze desfășurarea activităților operaționale ale companiei.
  • Economisirea timpului și banilor – angajații care lucrează de acasă economisesc timp și bani în ceea ce privește deplasarea către și de la locul de muncă. Acest lucru îi face să aprecieze mai mult compania pentru care lucrează și care le oferă posibilitatea de a lucra de acasă. Pentru companie, asta înseamnă creșterea fidelizării angajaților.
  • Creșterea productivității – unii angajați se simt mai productivi, atunci când lucrează de acasă, deoarece evită distragerile din birou sau din trafic. Acesta este un avantaj și pentru companie, deoarece are loc o creștere a eficienței operaționale.

2.   Promovarea echilibrului dintre viața personală și cea profesională

Multe companii sunt din ce în ce mai interesate de promovarea unui echilibru între viața personală și cea profesională a angajaților, deoarece înțeleg importanța sănătății și bunăstării acestora pentru productivitatea și satisfacția la locul de muncă. Iată cum promovează companiile acest lucru:

Asigură o cultură organizațională sănătoasă

Companiile pot încuraja angajații să ia pauze regulate și să-și gestioneze timpul într-un mod eficient, astfel încât să se poată dedica și activităților personale și familiale. Totodată, acestea încurajează angajații să comunice deschis despre nevoile lor personale și să-și ia timp pentru a se ocupa de acestea, fără teama unor repercusiuni sau prejudicii în carieră.

Oferă beneficii pentru a menține echilibrul între viața personală și cea profesională

Companiile pot oferi beneficii suplimentare, precum concedii pentru evenimente personale, ore de lucru reduse în timpul verii sau servicii de îngrijire a copiilor.

Dacă în trecut existau situații în care angajații renunțau la un concediu pentru a se ocupa de un proiect neprevăzut, în prezent, aceștia tind să pună pe primul loc nevoile lor. De aceea, concediile sunt luate în serios, atunci când vorbim despre beneficiile oferite de locul de muncă.

Dacă și ție îți place să călătorești și să te bucuri de concediile tale, atunci poți opta pentru un platinum card care îți aduce o mulțime de beneficii. Iată câteva exemple:

  • acces în peste 1000 săli VIP Lounge în aeroporturile din peste 450 de orașe din toată lumea;
  • asigurare în timpul călătoriilor;
  • reduceri de până la 20% la anumite rezervări și închirieri auto;
  • cashback de până la 6% la rezervările efectuate în anumite hoteluri.
  •  

3.   Modificarea echilibrului puterii dintre angajatori și angajați

Pandemia a avut un impact semnificativ asupra echilibrului puterii dintre angajatori și angajați. Iată câteva dintre schimbările majore care au avut loc:

  • Creșterea interesului pentru siguranța la locul de muncă – în urma pandemiei, angajații au devenit mult mai conștienți de importanța sănătății și siguranței lor la locul de muncă. Acest lucru a determinat angajatorii să ia măsuri suplimentare pentru a proteja angajații și a le oferi condiții de lucru sigure.
  • Negocierea beneficiilor financiare – în timp ce mulți angajați au fost nevoiți să accepte reduceri de salarii sau concedieri din cauza pandemiei, unii angajați cu abilități potrivite pentru sectoarele care nu au fost afectate de pandemie au fost foarte căutați și au putut negocia mai bine salariile și beneficiile. Acest lucru a pus presiune pe angajatori să ofere condiții mai bune, pentru a atrage și reține talentele.
  • Munca de la distanță – odată cu pandemia, angajații au realizat că pot avea cel puțin același nivel de eficiență, lucrând din confortul casei. De aceea, una dintre principalele cereri ale angajaților este ca firma pentru care lucrează să permită efectuarea activităților de acasă ori în regim hibrid. Din acest motiv, companiile trebuie să le ofere aceste beneficii angajaților, pentru a-i atrage și a-i menține mulțumiți.

Indiferent că vorbim despre modul de lucru, promovarea echilibrului dintre viața personală și cea profesională sau de modificarea echilibrului puterii dintre angajatori și angajați, acestea sunt schimbări care, în prezent, au un impact major în ceea ce privește piața muncii. Atât angajații, cât și angajatorii trebuie să ajungă la un numitor comun pentru a menține piața muncii la un nivel bun.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior anvelope Când este momentul potrivit să schimbi anvelopele și cum să îți dai seama?
Articolul următor angajati fericiti in birouri deschise Stilul de lucru al viitorului – spațiile de lucru flexibile devin o necesitate
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

25 mai 1856, „fila de aur” a Unirii Principatelor Române
Cultură și Educație
Se poate evita creșterea de impozite și taxe?
Economie Featured Opinii
Luna mai – luna promovării Economiei sociale, eveniment organizat de AJOFM Maramureș în cadrul „Bursei Generale a Locurilor de Muncă”
HR

RSS Știri Fotbal

  • VIDEO | Ce salarii au sportivii de la secția de fotbal a Stelei
  • Reșițenii strică sărbătoarea Stelei, dar roș-albaștrii termină pe loc de Superliga
  • CFR Cluj, regina Cupei! Victorie cu 3-2 într-o finală dramatică cu Hermannstadt
  • Steaua urcă pe primul loc în Liga 2! Roș-albaștrii au trecut lejer de Metaloglobus
  • Farul câștigă la limită și o trimite pe Gloria Buzău înapoi în liga secundă!

Citește și

locuinta
Advertorial

Cum găsești locuința perfectă din oferta de apartamente cu 4 camere în București

7 minute
MAE
Advertorial

MAE: 1Mai, atentionare de calatorie in Bulgaria

5 minute
pantofi piele
Advertorial

Cum îți îngrijești încălțămintea de iarnă?

5 minute
OlimpiaParking - parcare Otopeni (1)
Advertorial

Cum te comporti intr-o parcare Otopeni: reguli de conduita pentru soferi

4 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?