Traim intr-o lume din ce în ce mai globalizată, iar asta înseamnă că angajații trebuie să satisfacă nevoile forței de muncă, trăind într-un peisaj multilingv. Descoperă tendințele emergente pentru instruirea lingvistică a companiilor cu Preply.
Viitorul oricărei afaceri se bazează pe creșterea și dezvoltarea continuă a echipei. Dacă ne gândim că mai mult de una din două companii se confruntă cu un deficit de competențe, este clar că formarea personalului și învățarea limbilor străine pot juca un rol esențial în acest sens.
Creșterea veniturilor, implicarea clienților și o mai bună comunicare internă și externă sunt câteva dintre avantajele creșterii nivelului lingvistic în cadrul oricărei companii. De fapt, până la 80% dintre angajați spun că oportunitățile de învățare la locul de muncă i-ar ajuta să fie mai implicați, potrivit unui studiu realizat de Udemy.
Dar care este viitorul învățării limbilor străine pentru afaceri? Și cum te poți asigura că ai cel mai bun program pentru a asigura viitorul corporației?
Satisfacerea nevoilor unei forțe de muncă globalizate
Interacțiunea cu clienți din medii culturale diferite, eliminarea barierelor lingvistice și construirea de relații de business: așa arată o forță de muncă globalizată. Întrebarea este: de ce are nevoie forța de muncă pentru a putea învăța și prospera în acest peisaj multilingv?
Iată câteva dintre elementele esențiale pentru ca echipa ta să învețe și să se dezvolte împreună:
De la începerea pandemiei, mulți angajatori au trecut la un mediu de lucru la distanță sau hibrid. Pentru a-și putea desfășura activitățile, in mod obisnuit, au început să folosească instrumente și platforme care să faciliteze comunicarea și managementul proiectelor. Dar soluțiile de învățare și formare nu au ținut întotdeauna cont de provocările pe care le prezintă o echipă dispersă.
În ciuda beneficiilor muncii de oriunde, menținerea contactului uman este încă o necesitate la locul de muncă. Și mulți angajați apreciază oportunitatea de consolidare a echipei pe care o oferă programele de învățare alături de colegii lor.
O opțiune este implementarea unui model de învățare mixtă la locul de muncă, care integrează învățarea online cu cea față în față. În scenariile de învățare mixtă, ar putea exista partea de studiu acasă, unele discuții pe forumuri și chiar exerciții online. Cea mai mare parte a predării are loc față în față sau într-o clasă online în timp real.
De asemenea, poți construi un program eficient de formare lingvistică online pentru angajați remote. Cursanții pot găsi un program care se potrivește cu orele și cursurile lor, în conformitate cu nivelul și nevoile lor.
Cunoașterea limbilor străine poate varia foarte mult în cadrul unei companii, la fel și abilitățile individuale ale cursanților. De exemplu, un agent de vânzări poate excela la vorbire și ascultare, dar să aibă o provocare mai mare la scriere. Acest lucru face crucială evaluarea nivelului lingvistic actual al angajaților tăi. Lecțiile prea ușoare sau prea dificile le vor afecta progresul și motivația de a merge mai departe.
De aceea, este important să colectezi date printr-o testare de nivel. Testul gratuit al nivelului de engleză online de la Preply pentru companii oferă o modalitate rapidă și ușoară pentru tine și angajații tăi de a descoperi nivelul CEFR.
Un alt avantaj al acestui test este că acționează ca un etalon de referință. Testele viitoare pot arăta echipei cât de departe a ajuns.
Înțelegerea nevoilor cursantului
Un alt pas esențial este o analiză a nevoilor de formare pentru a crea un program personalizat de formare lingvistică corporativă, care înțelege cu adevărat obiectivele de dezvoltare profesională ale companiei tale.
După cum s-a menționat anterior, angajații tăi vor avea abilități și cerințe diferite în funcție de rolurile lor. Ceea ce este clar este că un element va fi întotdeauna în centrul învățării limbilor străine – comunicarea. Datorită noii tehnologii, contactul cu un tutore real este posibil – oriunde s-ar afla.
Cheia este să găsești un program flexibil și personalizat care să stabilească abilitățile lingvistice necesare pentru rolurile specifice ale angajaților. Acest lucru îi va ajuta să dezvolte tehnici lingvistice și să dobândească un vocabular relevant.
Preply oferă o experiență de instruire lingvistică complet personalizată pentru a satisface nevoile cursanților și pentru a se adapta programelor acestora. Tutorii noștri specialiști creează lecții personalizate și oferă feedback în timp real pentru a evita greșelile și pentru a stimula progresul.
Studiul asincron se referă la învățarea în momente diferite și în locuri diferite. Odată cu creșterea lucrului la distanță și a echipelor în diferite fusuri orare, companiile s-au obișnuit din ce în ce mai mult cu moduri de lucru asincrone.
Studiul asincron se pretează perfect pentru învățarea limbilor străine pentru echipele internaționale. De asemenea, merge mână în mână cu abordarea clasei inversate. Atunci cursanții studiază singuri materialele înainte de clasă și folosesc timpul față în față pentru a-și pune în practică învățăturile prin discuții ghidate personalizate, jocuri de rol și provocări bazate pe sarcini care imită scenarii din viața reală și care necesită limbajul nou dobândit.
La rândul său, acest lucru permite cursanților să auto învețe în propriul ritm. În același timp, le oferă și posibilitatea de a interacționa online cu colegii remote în timpul orelor.
Această abordare inversată – numită așa pentru că schimbă modul tradițional de învățare cu un profesor și apoi de a practica singur – a câștigat popularitate și va juca cu siguranță un rol în viitorul învățării limbilor străine pentru companii.
Cursurile de limbi străine online pot oferi un foarte bun suport la nevoie. Cu atât de mulți tutori disponibili în fusurile orare din întreaga lume, găsirea unuia care să răspundă nevoilor companiei tale nu va reprezentao problemă.
Beneficiile ascunse ale instruirii lingvistice pentru angajați
Beneficiile instruirii lingvistice depășesc îmbunătățirea abilităților lingvistice. Ii pot ajuta pe angajați să se simtă motivați și să se simtă ca și cum ar fi parte dintr-o echipă, arătând totodată angajamentul companiei față de dezvoltarea lor profesională.
Acest lucru poate avea ulterior un impact pozitiv asupra retenției angajaților, oferind oportunități de creștere profesională ca un avantaj atrăgător.
Prin urmare, pe lângă construirea unei forțe de muncă motivate, formarea lingvistică are ca rezultat o organizație mai coerentă și de succes.
Unde ne vor duce tendințele în învățarea limbilor de afaceri în viitor?
Să aruncăm o privire la câteva tendințe actuale în învățarea limbilor străine corporative și să analizăm câteva predicții despre cum s-ar putea dezvolta acestea.
1. Lucru și învățare la distanță
În ultimii ani s-a înregistrat un boom în ceea ce privește munca și învățarea remote – și odată cu aceasta, nevoia de soluții flexibile de învățare a crescut.
Învățarea limbilor străine la distanță nu este un trend trecător:
Este clar că munca remote nu este trecătoare. Prin urmare, programele corporative de învățare a limbilor străine trebuie să aibă la bază soluții mixte, hibride și online.
În același timp, acestea vor fi sprijinite cu soluții tehnologice inteligente, cum ar fi învățarea și testarea adaptivă.
Platformele adaptive folosesc învățarea automată a inteligenței artificiale pentru a măsura cu precizie nivelul unui cursant. Pe măsură ce cursantul răspunde la întrebările de testare, tehnologia determină nivelul următoarei întrebări. Acest lucru face ca studentul să rămână motivat și testul să ofere cele mai relevante rezultate.
Testele corporative precum Linguaskill de la Cambridge și Oxford Placement Test de la OUP folosesc acest tip de tehnologie.
Această abordare a învățării și testarii limbilor online va deveni și mai populară. Tehnologia bazată pe inteligență artificială oferă soluții de învățare și poate ne asigura că nivelul de provocare este corect.
2. Engleza ca limbă de afaceri
Engleza este din ce în ce mai folosită ca lingua franca, mai degrabă decât o limbă „a nativilor”. O lingua franca este o limbă folosită pentru comunicarea între grupuri de oameni care vorbesc limbi diferite.
Acest lucru nu este surprinzător, mai ales dacă iei în considerare că majoritatea vorbitorilor de engleză din lume au învățat-o ca a doua limbă. Există mai mult de 370 de milioane de vorbitori de limba engleză ca prima limbă, comparativ cu peste un miliard de vorbitori non-nativi de engleză.
Engleza va continua să fie una dintre cele mai importante limbi și în viitor. În ciuda acestui fapt, companiile nu ar trebui să se teamă să ofere mai multe opțiuni. Mai ales dacă există un argument de business puternic pentru a avea o echipă multilingvă (poate că există clienți în țări care nu vorbesc engleza, de exemplu).
3. Apelează la inteligența artificială
Utilizarea inteligenței artificiale a crescut în educație, cu aplicații precum ELSA Speak ajutând studenții să își îmbunătățească pronunția prin recunoașterea vorbirii avansate și tehnologia de text generativ.
Și, după cum raportează Inside Higher Ed, Universitatea Harvard tocmai a anunțat că va debuta primul său asistent AI pentru clasă.
Inteligența artificială va fi un asistent obișnuit pentru clasă:
Acesta este doar începutul. Totul indică faptul că AI acționează ca un suport pentru profesori și tutori în planificarea și dezvoltarea conținutului lor. Le va permite să înțeleagă mai bine lacunele în abilitățile cursantului.
În cele din urmă, tehnologia AI îi va ajuta pe profesori să evalueze cel mai bun mod de a aborda cursurile pentru a satisface nevoile individuale ale cursanților.
4. Realitatea virtuală (VR) face furori
VR câștigă teren și în educație. De mulți ani, a fost folosit în simulări de zbor, pregătire medicală și alte profesii practice importante. Dar a început să fie folosit și în educația lingvistică. Immerse, de exemplu, este o platformă metaverse bazată pe comunitate pentru ca elevii să învețe o limbă folosind tehnologia VR.
VR va fi un instrument nișat de învățare a limbilor străine în corporate
Deși învățarea VR probabil nu va deveni mainstream, va oferi o învățare captivantă pentru echipele la distanță, care au un buget mare. Aducerea împreună a echipei tale într-o clasă virtuală va fi o bună soluție pentru ca membrii echipei să nu se simtă deconectați.
Deși nu este o soluție de învățare, traducerea instantanee a apărut ca o soluție temporară atunci când nevoia de cunoaștere a limbii este indispensabilă.
Instrumente precum DeepL și aplicațiile de traducere în timp real ajută în prezent oamenii în situații dificile – când interlocutorii sunt puțini și la distanță.
Aplicațiile de traducere vor deveni mai puternice
Prezicem că instrumentele de traducere în timp real vor fi probabil mult mai răspândite în viitorul apropiat. Combinate cu hardware popular precum Apple Buds și Pixel Buds, personalul va putea conversa în mai multe limbi, în timp real, fără neînțelegeri.
Cu toate acestea, aceasta este încă o soluție pe termen scurt! Nimic nu depășește învățarea limbilor străine pentru o adevărată comunicare, schimb cultural și team building.
Viitorul învățării limbilor străine în rândul corporațiilor deține un potențial imens pentru succesul global. Investind în programe flexibile de formare lingvistică corporativă, îți vei putea împuternici angajații și îți vei putea extinde baza de clienți.
Asigură-te că rămâi la curent cu tendințele emergente în domeniu și adaptează-ți strategiile de învățare a limbilor străine în consecință!
Unde te poate ajuta Preply Business
La Preply Business, înțelegem cât de importante sunt gamification și învățarea socială în dobândirea limbajului. Prin activități de învățare și lecții individuale, îi ajutăm pe membrii echipei tale să învețe limbi străine într-un mod eficient.
Cu Preply Business, poți valorifica puterea tehnologiei și poți combina lecțiile online, materialele de auto-studiu și sesiunile de îndrumare live pentru a crea o experiență de învățare flexibilă și personalizată.
Aceasta este soluția ideală dacă faci parte dintr-o echipă globală sau ai angajați la distanță care au nevoie de soluții convenabile și accesibile de formare lingvistică.
Preply Business oferă cursuri lingvistice corporate în diverse limbi, permițând organizațiilor să susțină și să promoveze multilingvismul în cadrul forței de muncă.
Sursă: Preply
Contact
Matylda Setlak
PR Director, agencja PR All 4 Comms
m.+48 (0) 788 252 651
m.+44 (0) 7737 1 63 194
e. matylda@all4comms.com
www.all4comms.com