13 C
București
vineri, 26 februarie

Remedii pentru reglarea tranzitului intestinal

Tulburările digestive sunt o problemă frecventă în societatea actuală, în care tot mai mulți dintre noi mâncăm pe fugă, sărim peste mese și alegem fast-food-ul și semipreparatele din comoditate sau din lipsă de timp pentru a găti sănătos.

Totuși, afecțiunile sistemului digestiv trebuie ținute sub control, deoarece provoacă disconfort și pot chiar să ne pună în pericol viața. Un pas important pentru a ne menține sănătatea este să apelăm la remedii pentru reglarea tranzitului intestinal. 

O lingură de ulei de măsline pe zi ajută la lubrifierea intestinului 

Uleiul de măsline poate fi un tratament eficient împotriva constipației. O lingură din acest produs administrată zilnic lubrifiază interiorul intestinului și reglează scaunul, accelerând mișcarea intestinală. Uleiul de măsline se ia pe stomacul gol și este recomandată adulților sănătoși. Nu este indicată administrarea a mai mult de o lingură, deoarece provoacă diaree și crampe. 

2 căni de ceai de crușin pe zi sunt benefice pentru motilitatea intestinală

Ceaiul de crușin favorizează motilitatea intestinală, însă acest trebuie utilizat pe termen scurt, pentru a nu provoca dureri abdominale sau dezechilibru electrolitic. Funcționează foarte bine în caz de constipație, iar doza recomandată este de 2 căni de ceai pe zi, dimineața și seara. 

Aloe Vera, o plantă benefică pentru tractul intestinal

Aloe Vera este binecunoscută pentru proprietățile sale curative, dar puțini dintre noi știu, însă, că aceasta are și efect laxativ. Acesta se datorează unei substanțe denumite barbaloină, care ajută la creșterea conținutului de apă și secreției de mucus (care asigură efectul laxativ). În plus, aloe vera stimulează peristaltismul intestinal. 

Varza murată, un tratament simplu pentru problemele stomacului

Varza murată ajută digestia și facilitează metabolismul, fiind considerat un remediu cât se poate de eficient pentru problemele de ordin intestinal. La fel de benefică este și zeama de varză, care, consumată zilnic pe stomacul gol tratează constipația. 

Leguminoasele – sursele perfecte de fibre

Fibrele sunt esențiale pentru sănătatea sistemului digestiv. Leguminoasele, cunoscute și ca legume uscate sunt surse bogate în fibre. Printre ele se numără mazărea, fasolea uscată (fasolea roșie, albă și neagră), linte (roșie, neagră sau verde). Așadar, introdu aceste leguminoase în alimentația ta zilnică, pentru a preveni problemele tractului intestinal. 

Consumă multe lichide 

Pentru a influența digestia, se recomandă 8-10 pahare de lichide pe parcursul zilei. Apa, sucurile naturale de fructe sau de legume, ceaiurile au un rol important în reglarea tranzitului intestinal.

Redu stresul 

Stresul provoacă anumite schimbări la nivelul organismului, acesta afectând inclusiv digestia. Este important să previi problemele tractului intestinal prin gestionarea și reducerea stresului. Tehnicile yoga, stretching-ul, meditația, băile calde și aromaterapia sunt doar câteva dintre metodele accesibile prin care poți ține departe stresul. 

Apelează la suplimente alimentare 

Suplimentele alimentare sunt un real ajutor pentru a combate diverse probleme de sănătate. Poți comanda de pe melio.ro suplimente alimentare pentru orice nevoie, inclusiv pentru afecțiunile sistemului digestiv și pentru stimularea metabolismului.  

Ai grijă de tranzitul intestinal ținând cont de sfaturile pe care ți le-am oferit în acest articol!

- PUBLICITATE -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW