Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: 1 din 4 români consideră 1 Mai o zi dedicată grătarului și socializării
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

1 din 4 români consideră 1 Mai o zi dedicată grătarului și socializării

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 29 aprilie 2025
Distribuie
Foto: Freepik

Studiu Reveal Marketing Research

Conform celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, un sfert dintre românii din mediul urban consideră sărbătoarea de 1 Mai în primul rând o zi dedicată grătarelor și socializării (24%), în special tinerii cu vârste între 25-34 de ani (29%).

De asemenea, în topul semnificațiilor zilei de 1 Mai pentru români se află și ziua liberă pentru relaxare (35%) și tradiția românească autentică (26%).

În ceea ce privește semnificațiile grătarului pentru români, acesta este văzut în principal ca o activitate de relaxare în aer liber (34%), o oportunitate de socializare cu cei dragi (26%) și un mod plăcut de a petrece timpul în weekend sau vacanță (26%).

Astfel că, de la un grătar reușit nu trebuie să lipsească micii (71%), berea (62%), relaxarea în aer liber (50%), râsetele și glumele (48%) și muzica (43%). O analiză mai detaliată arată că muzica la grătar este mult mai importantă pentru tinerii din generația Z cu vârste cuprinse între 18-24 de ani (51% comparativ cu 43% total eșantion).

Românii preferă să încingă grătarul în curtea proprie (50%) sau în natură, la iarbă verde, în pădure sau la munte (37%), iar majoritatea îl organizează alături de familie (69%) sau prieteni (37%).

„Grătarul nu este doar despre mâncare, ci despre comunitate, relaxare și libertate. Într-o lume în care conexiunile autentice sunt tot mai importante, 1 Mai le oferă românilor șansa de a se aduna alături de familie și prieteni, într-un cadru relaxant. Astfel, micii și berea, vedetele grătarului, nu sunt doar ingrediente, ci simboluri ale autenticității și ale legăturii cu tradițiile noastre,” a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

Micii și berea sunt nelipsite la grătar, simbolizând voia bună și tradiția românească

Principalele alimente consumate la grătar sunt micii (81%), ceafa de porc (64%), pieptul sau pulpele de pui (55%), cârnații (54%), frigăruile (42%) și legumele – ardei, dovlecei, ciuperci etc. (39%).

În funcție de gen, bărbații preferă într-o măsură semnificativ mai mare micii (86% față de 76% la femei) și cârnații (58% față de 50% la femei), în timp ce femeile optează mai des pentru pieptul sau pulpele de pui (58% față de 50% la bărbați) și legumele la grătar (43% față de 36% la bărbați).

Principalele băuturi consumate la grătar sunt berea (74%), berea cu arome sau cidrul (24%), vinul roșu (19%) și vinul alb (18%). În funcție de vârstă și gen, berea este preferată într-o măsură semnificativ mai mare de bărbați (82% față de 62% la femei) și de persoanele cu vârste peste 55 de ani (89%). Pe de altă parte, berea cu arome și cidrul sunt mai apreciate de femei (31% față de 16% la bărbați) și de tinerii cu vârste între 18 și 34 de ani (37%).

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Au fost finalizate încă trei noi creșe construite prin Programul guvernamental de construire de creșe ”Sfânta Ana”
Articolul următor Olimpiada Națională de Agricultură 2025: O rampă de lansare pentru elevii pasionați de domeniu
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Despre un artist-minune
Cultură și Educație
Evenimente vizuale recomandate de UAP
Cultură și Educație
Putin propune Ucrainei negocieri directe de pace la Istanbul
Extern

RSS Știri Fotbal

  • Steaua urcă pe primul loc în Liga 2! Roș-albaștrii au trecut lejer de Metaloglobus
  • Farul câștigă la limită și o trimite pe Gloria Buzău înapoi în liga secundă!
  • Etapă șocantă în Liga 2. Toate candidatele la retrogradare au câștigat!
  • Deznodământ amânat! Steaua și Csikszereda au remizat pentru a treia oară în acest sezon
  • Dinamo smulge un punct dramatic din duelul cu CFR. Clujenii se îndepărtează de titlu!

Citește și

logo ugir
Actualitate

UGIR face un apel pentru măsuri imediate și proporționale situației și riscului pentru economia României

4 minute
Actualitate

Arhitectură durabilă şi un design urban de calitate – declarație comună MDRAP ȘI OAR

3 minute
Actualitate

Formaţiunile politice au primit subvenţii de la stat de 51 milioane lei

2 minute
Actualitate

Lucrări de cadastru gratuite, pe o suprafață de 6,5 milioane de hectare

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?