Studiu Reveal Marketing Research
Conform celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, un sfert dintre românii din mediul urban consideră sărbătoarea de 1 Mai în primul rând o zi dedicată grătarelor și socializării (24%), în special tinerii cu vârste între 25-34 de ani (29%).
De asemenea, în topul semnificațiilor zilei de 1 Mai pentru români se află și ziua liberă pentru relaxare (35%) și tradiția românească autentică (26%).
În ceea ce privește semnificațiile grătarului pentru români, acesta este văzut în principal ca o activitate de relaxare în aer liber (34%), o oportunitate de socializare cu cei dragi (26%) și un mod plăcut de a petrece timpul în weekend sau vacanță (26%).
Astfel că, de la un grătar reușit nu trebuie să lipsească micii (71%), berea (62%), relaxarea în aer liber (50%), râsetele și glumele (48%) și muzica (43%). O analiză mai detaliată arată că muzica la grătar este mult mai importantă pentru tinerii din generația Z cu vârste cuprinse între 18-24 de ani (51% comparativ cu 43% total eșantion).
Românii preferă să încingă grătarul în curtea proprie (50%) sau în natură, la iarbă verde, în pădure sau la munte (37%), iar majoritatea îl organizează alături de familie (69%) sau prieteni (37%).
„Grătarul nu este doar despre mâncare, ci despre comunitate, relaxare și libertate. Într-o lume în care conexiunile autentice sunt tot mai importante, 1 Mai le oferă românilor șansa de a se aduna alături de familie și prieteni, într-un cadru relaxant. Astfel, micii și berea, vedetele grătarului, nu sunt doar ingrediente, ci simboluri ale autenticității și ale legăturii cu tradițiile noastre,” a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.
Micii și berea sunt nelipsite la grătar, simbolizând voia bună și tradiția românească
Principalele alimente consumate la grătar sunt micii (81%), ceafa de porc (64%), pieptul sau pulpele de pui (55%), cârnații (54%), frigăruile (42%) și legumele – ardei, dovlecei, ciuperci etc. (39%).
În funcție de gen, bărbații preferă într-o măsură semnificativ mai mare micii (86% față de 76% la femei) și cârnații (58% față de 50% la femei), în timp ce femeile optează mai des pentru pieptul sau pulpele de pui (58% față de 50% la bărbați) și legumele la grătar (43% față de 36% la bărbați).
Principalele băuturi consumate la grătar sunt berea (74%), berea cu arome sau cidrul (24%), vinul roșu (19%) și vinul alb (18%). În funcție de vârstă și gen, berea este preferată într-o măsură semnificativ mai mare de bărbați (82% față de 62% la femei) și de persoanele cu vârste peste 55 de ani (89%). Pe de altă parte, berea cu arome și cidrul sunt mai apreciate de femei (31% față de 16% la bărbați) și de tinerii cu vârste între 18 și 34 de ani (37%).