Dacă aplici pentru un credit imobiliar, este o idee bună să începi prin pregătirea documentelor necesare.
Creditorii vor solicita o serie de acte pentru cererea de credit, care dovedesc lucruri precum situația financiară și posibilitatea de rambursare. Dar documentele necesare pot diferi de la o persoană la alta. De exemplu, o persoană care lucrează în regim freelance și nu are venitul înregistrat la ANAF, va trebui să furnizeze câteva documente suplimentare față de o persoană cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată și cu venitul înregistrat la Agenția de Administrare Fiscală.
De asemenea, diferiți creditori pot avea condiții și cereri diferite pentru actele pe care trebuie să le furnizezi.
În articolul următor vom discuta despre principalele acte de care vei avea nevoie pentru obținerea creditului imobiliar de la Credit Europe Bank:
Actele de identitate
Printre principalele documente care trebuie furnizate la momentul depunerii cererii de credit este cartea de identitate. Opțional, creditorul poate să-ți ceară o copie după certificatul de naștere, după certificatul de căsătorie al soțului / soției sau actele de identitate ale oricărei persoane care va participa la veniturile lor la credit (garant).
Documentația de venit
Pentru un credit imobiliar pentru persoane fizice, persoanele care au venitul înregistrat la Agenția Națională de Administrație Fiscală (ANAF), se va semna un acord de consultare și prelucrare a informațiilor din bazele de date ale MFP – ANAF. Astfel, Credit Europe Bank primește acordul din partea ta pentru a verifica situația financiară și dacă se potrivește condițiilor creditului.
Pentru persoanele care nu au venitul înregistrat la ANAF, se vor cere documente suplimentare care să ateste posibilitatea rambursării creditului, precum adeverința de salariu sau adeverința privind vechimea în muncă (după caz).
Alte documente pot fi cerute pentru a atesta capacitatea utilizatorului și a garanților de a dispune de venituri certe, cu caracter de permanență, realizate din salarii, pensii, activități independente, contracte de colaborare etc.
Scorul de credit
La momentul semnării cererii de credit, va fi necesar să semnezi un acord cu privire la prelucrarea datelor personale în Sistemul Biroului de Credit. În acest caz, creditorul dorește să-ți evalueze comportamentul de debitor pentru a înțelege care sunt capacitățile de rambursare și dacă au existat probleme de plată în trecut.
Conform specialiștilor în imobiliare, poate fi necesar să explici de ce există orice deficiențe în raportul de credit.
Actele pentru garanția creditului
Pentru creditul imobiliar ACASĂ de la Credit Europe Bank, împrumutul se garantează prin furnizarea actelor de proprietate asupra unor bunuri conform unor criterii bine stabilite. Garantarea creditului se poate face prin:
- Ipoteca imobiliară, de rang I sau II;
- Ipoteca mobiliară asupra conturilor curente ale solicitantului de credit deschise la bancă;
- Ipoteca mobiliară asupra drepturilor de creanță reprezentând despăgubiri rezultate din polița de asigurare a imobilului;
- Ipoteca mobiliară asupra creanțelor reprezentând venituri.
Alte documente
După cazul fiecărui solicitant de credit, banca poate cere documente suplimentare, cum ar fi: documente din care rezultă aportul propriu din prețul imobilului achiziționat (depunerea avansului) și alte documente în funcție de tipul veniturilor realizate, destinația creditului etc.
De ce este important să ai aceste documente la îndemână atunci când aplici pentru un împrumut imobiliar la Credit Europe Bank? În primul rând, pentru a fi mai eficient și organizat – obținerea creditului nu va mai fi atât de copleșitoare pe cât pare. Și în al doilea rând, pentru că banca nu va fi în măsură să efectueze verificările necesare și, prin urmare, creditul nu va putea fi aprobat.