Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: 86% din reclamele online sunt achiziționate automat. Accentul se mută pe alegerea audienței și a mesajului
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

86% din reclamele online sunt achiziționate automat. Accentul se mută pe alegerea audienței și a mesajului

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 6 iunie 2025
Distribuie
Foto: Freepik

Publicitatea digitală a trecut de mult de etapa „email și ofertă” – astăzi, la nivel global, peste 86% dintre campaniile display sunt gestionate prin intermediul platformelor programatice. Accesul la site-uri mari, aplicații de top și formate interactive nu mai este rezervat doar brandurilor mari, iar tot mai multe companii, inclusiv din România, aleg să folosească astfel de tehnologii pentru a administra eficient, rapid și precis campaniile, potrivit unui comunicat de presă. Pentru a atinge însă rezultatele dorite, trebuie acordată atenție analizei audienței și identificării mesajelor și formatelor adecvate, explică experții Digital Atelier Studio.

„Modelul de achiziție prin platforme programatice, de tipul Demand-Side Platform, permite ca o reclamă să fie licitată și afișată în milisecunde, exact către audiența potrivită. Ce înseamnă asta pentru brandurile românești? Că nu mai e nevoie să «bată la ușa» fiecărui publisher. Accesul la spații media valoroase este acum o chestiune de strategie, tehnologie și optimizare. În loc să cumperi manual, sistemele programatice licitează automat pentru cele mai potrivite spații de reclamă. Practic, dispui de o tehnologie care decide unde și cui să afișeze reclamele, în funcție de obiective și profilul clientului”, explică Alexandru Niță, co-founder Digital Atelier Studio (DAS).

Platformele programatice sunt sisteme care folosesc algoritmi și inteligență artificială pentru a automatiza procesul de cumpărare și vânzare a spațiului publicitar online. Acestea permit licitarea în timp real (RTB – Real-Time Bidding) și plasarea automată a anunțurilor către audiențele țintite, pe baza datelor despre comportamentul utilizatorilor.

Astfel, companiile nu mai trebuie să aloce timp pentru a negocia cu fiecare editor în parte sau pentru a selecta manual plasamentele publicitare. Acest lucru economisește timp și efort și permite derularea unor campanii mai rapide și mai scalabile, prin direcționarea eficientă a reclamelor pe mai multe canale.

Ce face diferența

Specialiștii DAS subliniază însă că, pentru a livra rezultatele scontate, în spatele tehnologiei platformelor există o întreagă logică de setări pe care companiile trebuie să o respecte. Acesta include de la stabilirea tipului de audiență care se dorește a fi targetat prin campaniile display și a mesajelor și formatelor adecvate, la costul pentru o afișare sau conversie și, nu în ultimul rând, ajustarea parametrilor atunci când rezultatele livrate nu sunt cele așteptate.

„Diferența reală nu vine din platformă, în sine, ci din felul în care e gândită strategia. Nu este doar despre livrare, ci despre «potrivire». De aceea, în cazul clienților DAS, începem cu o analiză clară a audienței, identificăm formatele și mesajele care au sens pentru contextul respectiv, setăm parametrii în platformă și îi ajustăm constant pe baza datelor furnizate. Nu există set-and-forget. Eficiența nu este despre prezența pe site-uri mari cu orice preț – un banner pe un site mare nu înseamnă nimic dacă nu ajunge la audiența potrivită, la momentul potrivit”, precizează Alexandru Niță.

Potrivit acestuia, platformele programatice oferă capacități avansate de targetare, care permit brandurilor să ajungă la cei mai relevanți consumatori. Tehnologia este accesibilă în prezent nu doar companiilor cu bugete mari, însă mai important decât investiția în sine este modul în care este concepută și derulată campania.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Aproape 47% dintre angajați și-ar dori săptămâna de lucru de 4 zile
Articolul următor Amazon testează roboți umanoizi care ar putea să înlocuiască curierii în viitor
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

FPTR nu poate înțelege de ce se dorește eliminarea de pe piața concurențială a întreprinderilor mici și mijlocii, cu capital autohton
Economie
125.000 de spectatori la TIFF.24: care au fost cele mai vizionate filme
Cultură și Educație
România se află la cel mai scăzut nivel de rating de credit din categoria investițională
Economie

RSS Știri Fotbal

  • Vis frânt în Giulești. „Tricolorii” mici se opresc în fața unei Olande impecabile!
  • La ce echipe de club evoluează tinerii de la Naționala U19? Patru au trecut pe la Steaua
  • Scoruri fluviu în manșa tur a barajului de promovare în Liga 3. Surpriză la Beiuș!
  • Remiză spectaculoasă pentru Rapid în primul amical din Slovenia
  • Victorie la limită pentru Dinamo în amicalul cu CS Afumați. Gol Caragea

Citește și

Actualitate

Atlantykron 35, de la misiunile NASA pe Marte la AI

14 minute
incendiu grecia
Actualitate

Grecia menţine riscul ridicat de incendiu

1 minute
Actualitate

Noua etichetă energetică a UE: în reţelele de magazine şi online, de la data de 1 martie

5 minute
Actualitate

Caricatura zilei

favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?