În 2018, Departamentul de Stat American (echivalentul Ministerului de Externe din România), a angajat compania Transiris pentru a crea strategia de imagine a Statelor Unite în lume.
Compania Transiris este condusă de un român, Silvian Cențiu, și are mai mult de jumătate din personal în România. Astfel, strategul principal, directorul de creație, coordonatoarea de proiect, și mare parte din echipa proiectului este formată din români.
Inițiativa de strategie se concentrează în prezent pe Europa și a început cu un proiect pilot în Austria, Cehia, și Ungaria. Strategia urmează să fie finalizată în ianuarie 2019 și va fi urmată de un proiect de implementare. Transiris a fost contractată în exclusivitate pentru strategia acestui proiect, precum și pentru deciziile de a subcontracta unele componente tactice către alte companii locale.
“America, așa cum numim de multe ori Statele Unite ale Americii, nu este doar o țară, ci o idee, un set de principii de viață, un simbol cultural al drepturilor la viață, libertate și căutare a fericirii. Dar imaginea Americii este și sub continuă presiune și critică, atât din interiorul țării cât și din afară. Strategia noastră se concentrează pe crearea unei imagini care reprezintă adevărata America”, a declarat Silvian Cențiu.
Istoric, America a finanțat o agenție pentru promovarea imaginii în lume, organizație din care au făcut parte și Europa Liberă și Vocea Americii, instituții bine cunoscute în Romania în anii premergători revoluției. Această agenție, USIA, a fost desființată printr-un act al Congresului American în 1998.
Romanii (dar mai ales ardelenii !) au fost intodeauna pro-americani, alaturi de democratiile occidentale, nu au achiesat propagandei si intereselor rusesti (cum face mascariciul dan puric sau penibilul costi rogozanu) si nici absurdei campanii pro-chinezesti ale „Curierului National” !