Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Alegerile europene 2019: o participare record stimulată de electoratul tânăr
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Extern

Alegerile europene 2019: o participare record stimulată de electoratul tânăr

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 24 septembrie 2019
Distribuie
sursa foto: nytimes.com

Numărul mare de alegători prezenți la alegerile europene din 2019 a fost determinat de o creștere a participării tinerilor, arata un sondaj Eurobarometru comandat de PE în iunie

• Cea mai mare creștere a participării s-a înregistrat pe grupurile de vârstă sub 25 și 25-39 de ani
• Mai mulți cetățeni consideră că votul lor contează
• Situația economiei și mediul înconjurător au fost cele mai importante priorități ale alegătorilor

Rezultatele sondajului Eurobarometru post-electoral, unul dintre cele mai cuprinzătoare sondaje cantitative publice realizate după ultimele alegeri europene, arată că creșterea numărului de participanți a fost alimentată în mare parte de generația tânără din întreaga Uniune Europeană. În special, cetățenii tineri sub 25 de ani (+14 puncte procentuale), precum și tinerii între 25 și 39 de ani (+12 puncte procentuale) s-au prezentat la vot în număr mai mare decât în trecut, potrivit unui comunicat PE.

Rata de participare la alegerile europene a fost de 50,6%, cea mai mare din 1994. 19 state membre au înregistrat creșteri ale participării față de 2014, în special Polonia, România, Spania, Austria, Ungaria și Germania, precum și Slovacia și Cehia, unde, în mod tradițional, participarea la vot este foarte scăzută. În același timp, participarea a scăzut în numai opt țări, cu mai puțin de 3 puncte procentuale. Votul este obligatoriu în cinci țări – Belgia, Bulgaria, Luxemburg, Cipru și Grecia.

„Creșterea semnificativă a participării la alegerile europene din mai arată că oamenii, în special generația tânără, apreciază drepturile democratice și consideră că Uniunea Europeană este mai puternică atunci când acționează la unison pentru a rezolva preocupările lor”, a comentat David Sassoli, președintele nou-ales al Parlamentului.

Brexitul a jucat și el un rol important, 22% din respondenți au considerat că acest aspect le-a influențat decizia de a ieși la vot, cel puțin „într-o oarecare măsură”.

Rezultatele arată că alegătorii europeni din 2019 au fost motivați și de un simț crescut al datoriei civice, de un sentiment în plus că votul lor poate aduce o schimbare, precum și de sprijinul puternic al alegătorilor față de UE. În medie la nivelul UE, economia și creșterea economică (44%), precum și schimbările climatice (37%) sunt principalii factori care au influențat participarea la vot. O motivație în plus a fost adusă și de drepturile omului și democrație (37%), de modul în care UE ar trebui să acționeze în viitor (36%) precum și de imigrație (34%). Deși economia a fost cea mai importantă problematică pentru alegătorii din 16 state membre, schimbările climatice au fost factorul principal în opt țări.

„În aceste alegeri a votat un număr mai mare de tineri implicați și cu o mentalitate pro-europeană. Acest lucru se traduce printr-o legitimitate mai mare pentru Parlamentul European și oferă mai multă putere de influență deputaților atunci când vor aproba noua Comisie Europeană, cât și în evaluarea prestației acesteia în următorii cinci ani”, a spus Sassoli.

Mai mult de două treimi (68%) dintre respondenții din întreaga UE28 consideră că țara lor a beneficiat de aderarea la UE, cel mai înalt nivel înregistrat din 1983. Mai mult de jumătate dintre europeni (56%) cred că vocea lor contează în UE, în creștere cu șapte procente față de februarie-martie 2019 și cel mai pozitiv rezultat pentru acest indicator din 2002.

În ceea ce privește sensibilizarea alegătorilor față de alegerile din acest an, 44% dintre respondenți au amintit că au văzut sau au auzit mesaje din partea Parlamentului European care încurajau prezența la vot. 50% dintre cei care au votat își amintesc de acest tip de mesaje, dar și 39% dintre respondenții care nu au ieșit la vot. O constatare importantă a sondajului este că prezența la alegerile europene din 2019 a fost influențată de cetățeni care nu ies la vot în mod tradițional, deoarece proporția relativă a respondenților care afirmă că „votează mereu” a scăzut cu șase procente față de 2014.

Rezultatele sondajului demonstrează legătura dintre convingerea cetățenilor că vocea lor contează în UE și participarea lor la alegerile europene.

.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Comunitatea românilor din zona Bonn, o prioritate pentru ministrul Natalia-Elena Intotero
Articolul următor EISBERG Eisberg România investește milioane de euro în tehnologizare
2 comentarii
  • Angelika siltana Evropei spune:
    25 septembrie 2019 la 4:39

    PUNETI O POZA CU ELECTORATUL TANAR EUROPEAN, NU CU CEL DE PE ALTE CONTINENTE !

    Răspunde
  • NIR spune:
    25 septembrie 2019 la 13:20

    ” Alegerile europene 2019: o participare record stimulată de electoratul tânăr ”
    – Dorinta ! Asa ar trebui sa fie, dar nu prea este ! Mai degraba-i debusolare .

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului a picat
Politic
Despre traseele de drumeție de la munte accesibile copiilor
Turism
Top 5 stațiuni montane din România pentru familii, cu facilități pentru copii
Turism

RSS Știri Financiare

  • IT&C becomes Romania’s leading services exporter, with a 6.67% contribution to GDP
  • Romania operates the third-largest deposit return system in the EU
  • IT&C devine liderul exporturilor de servicii. Contribuția la PIB a sectorului a ajuns la 6,67%
  • 1 din 2 români alocă un buget de până la 1.000 de lei pentru Crăciun și Revelion

Citește și

Extern

Casa Albă avertizează: concedieri federale ”iminente” în contextul închiderii guvernului SUA

2 minute
Extern

Parlamentul israelian anunță un vot de încredere, duminică, pentru un guvern fără Netanyahu

2 minute
Extern

Gherila judiciară a lui Donald Trump continuă. În statul Georgia, Joe Biden rămâne învingător în alegeri

3 minute
Extern

Rezoluție a Parlamentului European: Bulgaria și România ar trebui să fie în Schengen până la sfârșitul lui 2023

4 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?