Analiză GLAMI „Year in Review”
GLAMI.ro, primul motor de căutare online de fashion din România, a lansat analiza anuală „Year in Review” pentru 2021, ce cuprinde date relevante despre cumpărăturile online de modă prin intermediul GLAMI.
Unele dintre cele mai interesante constatări:
– vânzările de modă online au crescut cu aproape 26% în 2021, comparativ cu anul precedent;
– creșterea prevăzută pentru 2022 este de 22%;
– 55% dintre comercianții online de modă plănuiesc să crească prețurile cu
6-10% în 2022;
– clienții români au devenit fani ai stilului athleisure;
– românii împătimiți ai modei au noi alegeri pentru „Top 10 branduri favorite”.
Analiza GLAMI „Year in Review” arată că vânzările online de modă în România au crescut cu aproape 26% față de 2020 și se preconizează că vor continua să crească cu 22% în 2022.
Creșterea e-commerce în segmentul modei, atât în 2021 cât și ulterior, este susținută de o saturație mai scăzută a pieței: ponderea utilizatorilor de internet este încă mică în România, comparativ cu alte piețe din Europa Centrală și de Est, dar este în creștere.
Un 2021 provocator, un 2022 convingător
Printre principalele provocări ale anului 2021, magazinele de modă online au menționat: concurența mai puternică pe piață, gestionarea stocurilor, costurile majorate de marketing și publicitate și profitul diminuat de necesitatea de a oferi discount-uri mai mari. Pe de altă parte, problemele de confidențialitate legate de actualizarea iOS pentru iPhone/iPad, angajarea ori concedierea personalului sau procesarea comenzilor returnate nu sunt considerate impedimente majore.
E-tailerii prezenți pe platforma www.glami.ro afirmă că mediul de piață va rămâne complex în 2022, cu noi provocări de abordat, precum întârzierile în transport, în producție și creșterea costurilor, depășite de o situație geo-politică instabilă. Sondajul GLAMI „Year in Review” a confirmat că 55% dintre jucătorii e-commerce intenționează să mărească prețurile în 2022. Majoritatea acestor magazine au prezentat planuri de creștere a prețurilor cu 6-10% – un procent mai mare decât în Cehia, dar mai mic decât în Ungaria.
Top 10 branduri de modă preferate de români
Nu este surprinzător faptul că românii au favorizat mărci precum Nike, Tommy Hilfiger, adidas, Guess, însă de-a lungul anului 2021 vizitatorii GLAMI au creat un nou clasament, condus de… Sinsay. Acest brand a fost cel mai popular și cel mai adăugat în listele de dorințe, fiind urmat de Nike, adidas, Guess, Tommy Hilfiger, Gate, Trendyol, Bonprix, Reserved și Puma.
Athleisure – popular în România
De asemenea, în 2021 românii și-au îndreptat atenția asupra unui nou trend, care a făcut vâlvă în mediul online – „athleisure”, centrat pe colanți evazați (+ 63%), un look confortabil și în același timp elegant.
Ce alte stiluri online a testat piața locală? Y2K cu influența anilor ’70 (care a înregistrat +51% mai multe căutări în jurul piesei sale centrale – vesta tricotată) sau noua tendință extravagantă – ce are căutări în creștere pentru: corsete (+ 49%), jachete (+ 84%), pantaloni din catifea (+ 117%).
Raportul complet poate fi găsit aici: https://www.fashion-research.ro/fashion-e-commerce-2020