Mastercard anunță extinderea parteneriatului cu Rakuten Viber, pentru a crea Moneytou, serviciul de plată peer-to-peer (P2P) disponibil în Viber, aplicația de mesagerie cu peste un miliard de utilizatori din întreaga lume. Ca o continuare a lansării Moneytou în Ungaria și Ucraina de anul trecut, serviciul este de ieri disponibil în România, urmând a fi extins și către alte țări din Europa.
Moneytou este rezultatul inovației și al parteneriatului puternic dintre Mastercard, Viber, startup-ul maghiar NeoPay, Libra Internet Bank și Wirecard România. Serviciul folosește platforma Mastercard Send care permite transferuri de bani în timp real. către orice card eligibil. Prin intermediul unei singure conexiuni, Mastercard Send™ le permite atât indivizilor cât și organizațiilor să facă transferuri de bani oricum, oriunde și oricând doresc. Platforma joacă un rol-cheie în diversificarea fluxurilor de plăți Mastercard și le oferă clienților o experiență îmbunătățită atunci când execută o plată.
Utilizatorii Viber al căror cont este asociat unui număr de telefon mobil din Ungaria, Ucraina sau România pot efectua transferuri rapid și ușor, între carduri de debit și carduri de credit emise domestic, fără a mai fi nevoiți să introducă detaliile tranzacției sau să alimenteze un alt portofel electronic.
Consumatorii pot introduce pur și simplu datele cardului în aplicație, prin accesarea serviciului Moneytou în secțiunea Gif+ din orice chat Viber, unde au la dispoziție inclusiv opțiunea de înregistrare a mai multor carduri. O dată ce cardul a fost înregistrat, utilizatorii vor putea trimite și primi bani fără efort în timp ce transmit mesaje prin intermediul aplicației.
Destinatarii vor primi ulterior o notificare prin care se anunță transferul, suma fiind disponibilă în cont în câteva minute, la orice oră sau zi a săptămânii, chiar și seara sau în weekend.
„Rezultatele celui mai recent studiu derulat de Mastercard ne arată că serviciile de transfer P2P sunt din ce în ce mai îmbrățișate de consumatori, numărul utilizatorilor crescând în ultimii ani cu aproape 10%. De asemenea, aproximativ 75% dintre români folosesc zilnic aplicațiile de mesagerie. Așadar, noua soluție lansată în parteneriat cu Rakuten Viber vine în întâmpinarea dorințelor consumatorilor, oferindu-le, datorită tehnologiei Mastercard Send™, securitatea și rapiditatea de care au nevoie atunci când efectuează transferuri de bani. Acest parteneriat este un alt exemplu al modului în care, alături de colaboratorii noștri, dăm naștere unor noi soluții inovatoare pentru consumatori, care permit trimiterea și primirea banilor oriunde, oricând și oricum doresc”, a declarat Gabriel Ghiță, Vice President, Business Development Mastercard.
„Rakuten Viber și-a însușit nu doar misiunea de a-i conecta pe oameni într-o manieră sigură și accesibilă, indiferent de locul în care se află, ci și pe aceea de a le facilita, mai mult ca oricând, accesul la un număr tot mai mare de servicii digitale utile. Ca atare, serviciile de transfer de bani peer-to-peer, o zonă în care inovația se află pe un trend ascendent, reprezintă, în mod natural, următoarea frontieră de dezvoltare pentru noi. Ne declarăm mai mult decât entuziasmați să aducem la un loc fintech-ul și comunicarea în Moneytou – o experiență excepțională care aduce chiar în chat-ul consumatorilor acele servicii financiare odinioară considerate extrem de complexe”, a declarant Atanas Raykov, Senior Director Rakuten Viber pentru regiunea EEMENA.
„Suntem extrem de mândri și încântați să fim prima bancă din România care a contribuit cu propria tehnologie bancară în cadrul unui proiect internațional de plăți instant, care acum debutează pe piața locală. Libra Internet Bank este despre nevoile consumatorilor și dezvoltarea unor soluții care să vină în întâmpinarea acestora, astfel că aportul nostru în realizarea unei soluții de plată inovatoare precum Moneytou este pe cât se poate de firesc”, a declarat Radu Sabău, Manager Card Division, LIBRA INTERNET BANK.
“Unul dintre avantajele Moneytou este că funcționează incredibil de simplu: utilizatorii trebuie doar să se înregistreze o singură dată și, din acel moment, banii devin doar «unul dintre numeroasele lucruri» pe care le pot transfera prin intermediul Viber. Conceptul este demonstrat deja de zeci de mii de utilizatori înregistrați pe parcursul câtorva săptămâni în primele două țări unde a fost lansat. Securitatea fondurilor și a canalelor de transfer este o prioritate-cheie pentru noi, prin urmare utilizăm numai soluții a căror eficiență este deja demonstrată la cele mai înalte standarde. În prima fază a expansiunii, scopul companiei noastre este să ajungem în dispozitivele a milioane de utilizatori Rakuten Viber din România, Ucraina, Serbia și Bulgaria”, a declarat Gergely Benda, CEO, NeoPay.