Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Șoferii vor putea dormi în mașini maxim 45 de ore pe săptămână
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Extern

Șoferii vor putea dormi în mașini maxim 45 de ore pe săptămână

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 13 decembrie 2019
Distribuie
transportatori-cugetliber.ro_
Sursa foto: radioiasi.ro

Negociatorii Parlamentului European și ai celor 28 de țări ale UE au ajuns joi dimineața la un preacord pentru reformarea condițiilor de muncă ale șoferilor de tir, un dosar ultrasensibil marcat de opoziția dintre Est și Vest, scrie AFP.

„Am ajuns la un acord preliminar”, a scris pe Twitter, fără a oferi niciun alt detaliu, reprezentanța finlandeză a UE, care conduce negocierile pentru statele membre, în condițiile în care deține președinția rotativă a Uniunii.

Acest compromis trebuie însă aprobat de Consiliu (cele 28 de state membre ale UE) și de Parlamentul European.

Propusă de Comisia Europeană în mai 2017, reforma a dat naștere unei lupte de peste doi ani și jumătate între cele două tabere, pe fondul puternicei concurențe în acest sector sensibil.

De o parte, Vestul (Franța, Germania, Benelux), partizanii unei legislații stricte. De cealaltă, țările din Europa de Est (România, Ungaria, Bulgaria, Polonia, Letonia și Lituania), care pledează pentru o viziune mai suplă. Prima tabără o acuză pe a doua de dumping social, a doua o acuză pe prima de protecționism mascat.

Fiecare tabără a trebuit să accepte concesii, potrivit unei surse apropiate negocierilor. Pentru cei din Vest, o înfrângere majoră dar așteptată: regulile privind detașarea (care prevede o remunerație potrivit regulilor țării unde lucrează șoferul: salariu minim, dar și prime) nu se aplică șoferilor care realizează un traseu din țara de origine a companiei lor spre o altă țară.

Mai exact: un român care face un drum dus – întors România-Franța este plătit potrivit regimului din România.

„Din nefericire se confirmă și acest lucru se traduce prin crearea în Europa a unei clase de salariați de zona a doua”, spune eurodeputatul ecologist francez Karima Delli, președintele Comisiei transporturi din Parlament.

În schimb, în dosarul exploziv al șoferilor care efectuează operațiuni interne – mai multe curse într-o țară unde a ajuns în cadrul unei livrări internaționale, se prevede aplicarea regulilor detașării.

Concret, un șofer bulgar, care efectuează mai multe curse în Olanda, este plătit cu remunerația aplicabilă în Olanda.

Au fost înregistrate avansuri majore pentru partizanii unei legislații stricte, a subliniat Delli.

„Un șofer nu va dormi în mașina sa în cadrul pauzelor săptămânale mai mult de 45 de ore, ci într-o locuință adevărată, plătită de angajator. El va trebui de asemenea să revină la domiciliu cel puțin o dată la patru săptămâni, indiferent de țara de reședință din UE”, a spus ea.

Au fost de asemenea înăsprite de manieră semnificativă criteriile privind sediul companiilor de transport: „S-a terminat cu societățile cutii poștale”, a afirmat Delli.

- Publicitate -

Comisia Europeană a precizat că este „în curs de analiză a implicațiilor compromisului”. „Vom publica un comunicat vineri”, a precizat un purtător de cuvânt, Stefan de Keersmaecker, care nu a dat niciun detaliu legat de acord.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Victorie uriaşă a conservatorilor la alegerile parlamentare din Marea Britanie
Articolul următor net whatsapp WhatsApp nu va mai funcționa pe o serie de telefoane vechi
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Johnson&Johnson, obligată să plătească 40 de milioane $ despăgubiri la două femei care au spus că pudra de talc le-a cauzat cancer ovarian
Extern
UGIR – invitat la ședința Comisiei de dialog social din cadrul Instituției Prefectului, Județul Maramureș
Actualitate
Donald Trump, dat în judecată pentru că a demolat o aripă a Casei Albe ca să construiască o sală de bal
Extern

RSS Știri Financiare

  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta
  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România

Citește și

Extern

”FranceInfo”: Primul ministru ungar a făcut declarații rasiste care au provocat ”indignare” în Europa

4 minute
Extern

De la Parlamentul European: O eurodeputată letonă, suspectată de spionaj în favoarea Rusiei

2 minute
Extern

Donald Trump, acuzat că vrea să dezbine Uniunea Europeană

4 minute
Extern

Șeful diplomației europene, Josep Borrell, în vizită ”de sprijin” la Kiev

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?